Thursday, April 9, 2009

27 February telah berlalu..






27 february mcm baru semalamja..mcm x percaya.kekadang setiap kali bangun tidor rasa mcm mimpi ka betul.Reality or maya. Abah dah tinggalkan semua fitnah dunia,sekaligus ke alam lain.

Ptg jumaat lepas habis exam Diet Therapy2. It is such a relieve because my lecturer comfort me and cared about me. Sister Aflah memang caring. Setelah seminggu pulang,baru ptg tu sempat jumpa dia. Dia pegang erat tgnku,menghadiahkan api pembakar semangat. Trima kasih kak...

That night, i have to struggle for tomorrow's exam. However, i do sense the uneasiness to breath.Rasa mcm sesak nafas seolah-olah ada benda x elok would happen. Tepat pukul 11.30 i notice my mom's missed call. so i call her back. Mak,mcm biasa,seorg ibu yg cukup positif dan penyabar, idolaku (Ya Allah,jadikanlah aku sebaik ibuku semuanya adalah krn MU). dia mulakan pertanyan"kak ada exam ka esok? pukul berapa?".........."em,abah nampak penat teruk"........"xpalah,kalau exam.Ada apa2 nanti mak cl esok bgtau".........terus hatini,xtergambar gempa yg melanda,tsunami yg mengharung. waktu tu, buku ku tolak ketepi. aku hanya ada satu benda yg nak dibuat. Beli tiket!

Tapi hasil perbincangan dgn farah kat bilik bawah buntu.Mana ada bas mlm mlm ni. Ya Allah.Ya Allah.Ya Allah. tp hatiku dah tekad.aku mesti balik..rasanya mcm nak terbangja balik.dan akhirnya gelombang mindaku yg positif nak balik membawa aku ke bilik rusyda. dia junior yg baik dan penyayang.aku sepatutnya malu dgn dia, dia lebih layak digelar kakak krn lebih matang. Rusyda tlng carikan tiket fireflyz, mas dan apa ja yang boleh. dan semestinyalah nak awal pagi,seawal pagi itu jugak. kalau naik bus, 12 jam.bus paling awal boleh dapat 9 pagi esok.masakan sempat..aduh.tetiba aku dpt call dr mak sekali lagi. dan kalini nada mak sudah menceritakan segalanya...aku hampir tak terjijak di bumi ini..

Ya Allah.Aku bersyukur disaat aku sedih diKau hadirkan sahabat2 yang ikhlas membantu.Tak termampu aku nak pijak bumi mu ini,lagilah tak termampu untukku hadapi ini jika Dikau tidak hadir sama. Ya Allah,peluklah daku,dakaplah daku,aku ....aku x terdaya tanpa diKau..aku dah takda apa apa melainkan Engkau..Seluruh cintaku pd sang ayah inginku ceritakan pdMU....aku rindu dia..didunia ini,hanya abah yg terlalu sygkan aku....dia contoh abah yg terbaik..pemergian dia menginsafkan aku...inilah penyaksianku sepanjang hidup...dan dari penyaksian itu,aku rayu ampunilah dia...

seawal pagi 5.30 am kami(fizah-driver,kak sarah-tempah tiket & farah-mak farah drivekan aku dr penang ke sp) sampai di pintu gate lapangan terbang kuantan. trima kasih pd semua.pada muni,dayah,nawa,suhaili,nadi,klah,sal dan semua shabat2 yg sy syngi......flight depart 6.30 am and transit di klia.pukul 9 lebih baru depart dr klia ke penang.sepanjang perjalanan,aku dikirimkan dgn banyak mesej dr kawan2...hatini tetap menangis...mata ini masih basah...aku pasrah.

kini, lagu itu masih berkumandang.Setiap kali ia dimainkan,ia mampu menjentik hati nuraniku..siapalah aku disisiMu Tuhan...Jika diduniani,org yg paling cintai daku sudah tinggalkan ku, tp daku mengharapkan di akhirat agar ada yg sygkanku,cintakanku...diKau yg ku damba..dan lagu itu sekali lagi memerah kelenjar lacrimalku yg tegar sebelum ini.....

Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti

Meski
Pagi itu indah tapi
Akan sunyi tanpamu
Menemani aku sepi

Tanpa...
Cintamu aku resah
Tanpa...
Kasihmu aku hampa
Tanpa...
Dirimu aku mati
Hooo...

Kini benar-benarku rasakan
Dalam benuk hatiku tanpamu
Aku tak mengerti
Takut
Takut jauh dari dirimu
Dan kau tinggalkan aku sendiri
Tanpamu ku mati
Hooo...

Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti

1 comment: